Selemat siang! - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu Selemat siang! - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu

Selemat siang!

Blijf op de hoogte en volg Jessie

12 Februari 2014 | Indonesië, Cikananga

Even een update over onze eerste paar dagen in Indonesië! Het begon allemaal al goed op schiphol, we waren alweer bijna te laat voor onze vlucht, eerst tijdens de lunch lachen toen we af en toe hoorden dat mensen omgeroepen werden dat ze naar de boarding moesten komen, dat overkomt ons natuurlijk echt niet, even later hoorden we onze eigen namen voorbij komen haha. De vlucht ging goed, was veel plek over in het vliegtuig dus konden nog een beetje liggen ook, al was er niet veel geslapen. Tussenstop in Abu Dhabi gehad. Na 17 uur eindelijk aangekomen in Jakarta, daar stond een Indonees van de wildlife center ons op te wachten met naambordjes. Hij kon weinig tot geen engels. We moesten eigenlijk nog 6 uur rijden naar Cikananga, de plek waar we verblijven. Dit was uiteindelijk 10,5 uur geworden(een chaos op de weg, 4 uur stilgestaan in Jakarta), dus uiteindelijk een hele lange reis achter de rug!
Onderweg kregen we alweer het gevoel alsof we weer in Oeganda waren, veel dingen zijn hetzelfde en veel herkenning, het leven op straat, de weg, de natuur etc. Aangekomen bij het huisje (ondertussen was het alweer 23:30), hadden we kennisgemaakt met onze huisgenoten, Chris en Grace, een Nederlander en een Amerikaan. Het huisje is groter en netter als verwacht. Smorgens gelijk kennisgemaakt met de douche, bakjes ijskoud water die je over je heen gooit, maar we hebben het overleefd! Smiddags een rondleiding gehad van Chris, het is zo’n mooi center, heel veel mooie en bijzondere dieren en hele vrolijke leuke medewerkers. Er zijn op het moment ook veel vrijwilligers, zijn op het moment met 9 in totaal, waaronder 2 duitse en 2 franse.
Het eten is wel lekker maar wel iedere dag 2x hetzelfde, rijst met ei en ei met rijst zegmaar haha! We hadden onze eerste tropische regenbui ook meegemaakt, net toen we het dorpje inliepen om wat te halen bij het “winkeltje”. Tot nu toe is het allemaal super goed bevallen en denk ik dat we hier een super mooie tijd gaan beleven!