Something more to say - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu Something more to say - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu

Something more to say

Blijf op de hoogte en volg Jessie

11 Maart 2014 | Indonesië, Cikananga

Even weer een update hoe het hier gaat, we krijgen vrijdag t/m maandag namelijk een groep van 22 kinderen hier, voor een education program, ze komen van een international school in Jakarta, kinderen komen voornamelijk uit Singapore. Dus dat worden hele lange dagen.. Vooral al aan de reacties te horen van de keepers, vorig jaar is hier ook al een groep van de zelfde school geweest. Afgelopen zaterdag had ik een dag vrij, ben ik weer met Usup mee gegaan naar Sukabumi. Eerst weer boodschappen gedaan etc, en daarna ben ik zelf rond gaan kijken, terwijl Usup de tradional market aan het leegkopen was. Lekker donuts gegeten bij mokka cafe in de “Mata hari”, een winkelcentrum. En daarna ben ik een kijkje gaan nemen bij een Chinese tempel. Er waren een paar jongens, eentje kwam al gauw enthousiast aangelopen, en had me vanalles uitgelegd over hoe het werkt en wat het geloof boeddhisme inhoud, hij was zelf christen maar was bekeerd tot boeddhisme. Het was zo mooi daarbinnen! Op de terug weg naar Cikananga waren helaas alle Mie baso kraampjes dicht dus geen meatballs zonder meatballs for me today haha. Op zondag had ik smorgens vrij en moest van 1 tot 8 werken, ik ben toen samen met Moniek bij een schooltje hier een dorpje verderop engelse les gaan geven. De groep kinderen stonden ons al op te wachten halverwege, we hebben ze woordjes geleerd op verschillende manieren en vragen gesteld waar ze op moesten antwoorden, op ’t laatst mochten ze nog memory spelen. Op dinsdag heb ik met Koncleng gewerkt, Oni was vrij dus hebben we ook zijn werk moeten doen, dus was een drukke dag. Smiddags ook nog overgebleven varkensvlees aan de krokodillen in de rehabilitation cage gevoerd. Het was best eng en ik heb ’t gevoel ook niet erg veilig, er gaat een soort brug van gaas door de rehabilitation cage halve meter van ’t water en het gaas is nog geen meter hoog. Dus je zat wel erggg dicht bij de hongerige krokodillen, helaas had ik mn camera niet bij me haha. Daarna nog met Mul rond getourd, nu heb ik wel Mie baso kunnen eten mmm, happy me!
Hierbij ook nog de link van het stukje op het nieuws:)
http://www.youtube.com/watch?v=r-Jwkds-yGY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Cikananga

Jessie

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 7044

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 15 Juli 2015

Indonesia '15

07 Februari 2014 - 04 April 2014

Internship Indonesia

16 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Oeganda 2013

Landen bezocht: