Last but not least - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu

Last but not least

Blijf op de hoogte en volg Jessie

27 Maart 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Hier nog een laatste blog vanuit het mooie Indonesia! Morgen nog een dagje werken en dan gaan we nog een weekje reizen naar Jogjakarta, is 12 uur met de bus, en volgende week vrijdag zullen we met een binnenlandse vlucht terug vliegen naar Jakarta, om vervolgens door te vliegen naar Nederland. De tijd is zó snel voorbij gegaan, wil hier nog absoluut niet weg, voelt zo thuis! Dus dat wordt weer flink sparen als ik weer thuis ben haha. Vorige week vrijdag heb ik na het werk nog een ‘fotoshoot’ gehouden van het gezin van Usup, ze hadden zich helemaal mooi aangekleed, dezelfde soort kleren aangedaan, ook het zoontje en dochtertje, zo schattig. Daarna nog wat boodschappen gedaan in Purabaya met Usup, lekker rondgecrosst op de Ojek, natuurlijk ook weer even Mie Basko gegeten, zo verslaafd.. Dit keer alleen iets té veel sambal erop gedaan, pff.. De volgende dag gingen Mireille, Joko en ik met Asle mee, we hadden de morgen vrij. Asle had weer een of andere event van de politiek, we hadden geen idee wat er ons te wachten stond, we hadden ’n uur gereden en toen moesten we even wachten, werd uiteindelijk 2 uur.. Toen we ineens meededen aan een campagne. Honderden brommers en auto’s allemaal toeterend achter en door elkaar gereden met vlaggen en lawaai haha, was wel heel grappig, daarna bij eind bestemming werd er muziek gemaakt en vanalles gepromoot. Smiddags om 1 uur weer terug in Cikananga, zijn we begonnen met het verzorgen van de turtles, om 3 uur moesten we weer alle slow loris gaan wegen. Om 6 uur zijn we gestopt omdat er te veel waren, en hebben Mireille en ik nog gevoerd tot 8 uur. Volgende morgen weer om 7 uur begonnen in de kliniek, “Captain Hook” de slow loris met de grote wond en geamputeerd pootje, was nu aan het ander pootje begonnen te bijten, dit komt allemaal door de overmatige stress die ze gehad hebben bij de illegal trade. We hebben de pink geamputeerd in de hoop dat het beter zal gaan. 2 dagen later weer bekeken, en toen was ze alweer begonnen met het andere teentje, weer tot op het bot, dus hebben we haar moeten euthenaseren helaas. Op deze momenten wordt je weer zo boos op de illegal traders, ze houden het beestje ook als bewijs tijdens de rechtzaken die er tegen lopen! Verder ook nog leuk nieuws, in 3 dagen zijn er 3 baby turtles gevonden (was eigenlijk niet de bedoeling haha), ik heb er ook een gevonden in de kliniek, Willemijn had ooit 2 eieren gekregen van volunteers, en die had ze maar even ergens neergelegd en niet bij nagedacht dat ze ook nog echt uit zouden kunnen komen haha, ze zijn zo schattig! Zondagmiddag ook nog weer engelse les gegeven op het schooltje in Badugedé, was weer erg leuk! Vandaag een dagje vrij, ben ik samen met Mul rondgaan touren. Zijn we naar vrienden van hem geweest, heledag gegeten, zijn ook nog gaan vissen, of eigenlijk meer gaan kijken. Was erg leuk, alle mensen zijn zo vriendelijk hier! Ik was blijkbaar ook de eerste blanke die daar kwam, dus de deuropening stond vol met allemaal kinderen en mensen en een voor een kwam er iemand zich voorstellen. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik een super mooie, geweldige tijd heb gehad hier, die ik nooit zal vergeten! ;D

• 27 Maart 2014 - 15:38

Corine:

Wat maak je toch mooie en leuke dingen mee meid. Geniet er nog even van!!! Liefs Gert-Jan Daniek en Corine

• 29 Maart 2014 - 21:16

Daniel:

Ik snap wel een beetje dat je nog niet naar huis wil haha je heb het erg naar je zin daar! Geniet er nog van jessie! en veel plezier in jakarta :) en tot volgende weekend!!! x

• 29 Maart 2014 - 21:19

Daniel :