First 2 weeks - Reisverslag uit Sukabumi, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu First 2 weeks - Reisverslag uit Sukabumi, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu

First 2 weeks

Blijf op de hoogte en volg Jessie

23 Februari 2014 | Indonesië, Sukabumi

Alweer 2 weken aan het werk in Cikananga wildlife center, we werken van 7:00 tot 16:00u. We krijgen een rooster voor de hele week waarop staat met welke medewerker je gaat werken, iedere keeper heeft zijn eigen diersoorten die hij verzorgd. Ik help smorgens nu altijd mee in de kliniek, ook is er nu een baby ‘slow loris’ Tommy (behoort tot soort primaat), zooo lief, de moeder is overleden dus moet hij extra aandacht krijgen, en krijgt hij wat met de hand gevoerd. Vorige week zijn Mireille en ik naar Sukabumi geweest, dit is ongeveer 1,5u rijden, samen met Usup om de boodschappen te doen, eerst voor alle vrijwilligers pinnen, daarna de boodschappen, en toen nog de hele middag op de traditional market gestaan om voor de dieren al het eten bij elkaar te halen. Uiteindelijk in een propvolle auto teruggereden, met een bak vol meelwormen op ons schoot, toen we er bijna waren kregen we natuurlijk ook nog een klapband. De traditional market was zoo vies en onhygiënisch, maar het was wel indrukwekkend om een keer te zien. Iedereen is hier zo onder de indruk van ons “Boeleh’s” (blanke), iedereen wil met je op de foto of zijn stiekem foto’s van je aan het maken..
Hier in Cikananga is het echt zooo mooi, paar keer gewandeld, dit gaat beter als met de brommer, de weg hier was blijkbaar ooit een rivier geweest, vandaar dat het zo slecht is.. Nu zit ik hier op de grond in een internetcafé, en is er weer een subtropische regenbui aan de gang .. Heerlijk verkoeling! :)