Busy busyyy - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu Busy busyyy - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu

Busy busyyy

Blijf op de hoogte en volg Jessie

18 Maart 2014 | Indonesië, Cikananga

Drukke dagen achter de rug, vrijdag kwamen de kinderen van de international school, het waren er 19 ipv 22 dus dat viel mee. De kinderen zelf viel dit keer ook mee, ze waren allemaal wel enthousiast en probeerde allemaal mee te doen. De eerste avond zijn we begonnen met een presentatie, quiz en 2 andere spellen over bewustwording. De volgende dag om 7 uur begonnen, iedere vrijwilliger kreeg 3 of 4 kinderen en een keeper toegewezen, hiermee ging je de morgen mee werken, ik was samen met Oni en 4 kinderen, bij de roofvogels en kasuari’s. Ook heeft mijn groepje enrichment voor de Kaketoes moeten maken. Smiddags om 4 uur zijn we begonnen met de “Scavenger hunt”, een spel die zelf is verzonnen, een soort vossenjacht, maar dan educatief met vragen etc om een puzzelstuk te krijgen, die ze uiteindelijk in elkaar moesten zetten. Het regende om dat tijdstip natuurlijk heel hard (altijd rond 4 uur), zat ik daar tussen de bosjes met mn paraplu’tje. Savonds hebben we weer een spel gedaan, ook voor bewustwording. Uiteindelijk van 7:00 tot 22:00 gewerkt vandaag, dus was helemaal kapot. Volgende morgen weer om 7:00 begonnen, en weer hetzelfde als de dag ervoor, maar dan met een ander groepje. Smiddags waren de kinderen gaan wandelen dus hadden wij even tijd voor ons zelf, zijn Moniek, Jorren en ik ook even gaan wandelen door de Sawa’s(rijstvelden), toen het later mega hard ging onweren! Savonds hadden we kampvuur met z’n alle, want het was de laatste avond voor de kinderen. We hebben nog brood gebakken in het kampvuur, en later ook wat maïs. Volgende morgen om 10 uur vertrokken de kinderen, en toen was het weer ontzettend rustig hier haha. Smiddags hebben wij met z’n alle + de keepers gegeten, om het even af te sluiten. Toen nog even gewerkt bij de slow lories en savonds hadden we afscheidsfeestje van Moniek, die is vanmorgen vertrokken helaas!