1e en 2e dag oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu 1e en 2e dag oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu

1e en 2e dag oeganda

Blijf op de hoogte en volg Jessie

17 Februari 2013 | Oeganda, Kampala

Vliegreis en 1e avond
Zoals bij het vorig berichtje al is gezegd, moesten we om 7 uur smorgens al op het vliegveld zijn, om 10:05 vertrok ons vliegtuig. Na ongeveer 8 uur hadden we een tussenlanding in Rwanda, hier moesten alleen wat mensen in en uit stappen en toen konden we weer verder. Na 40 minuten kwamen we dan eindelijk in Uganda aan. De vesten en truien konden meteen weer uit want wat was het meteen benauwd daar op het vliegveld! We moesten eerst een visum aanvragen, dit moet hier al als je langer dan 2 weken verblijft. Buiten stonden allemaal oegandeze mannen te wachten met bordjes! We konden eindelijk weer verder. Dit ging op een hele aparte manier, in een klein oud busje moesten we met 23 man gaan zitten, en ongeveer 46 koffers haha! Iedereen zat op elkaar gepropt en zo gingen we verder. Alle auto’s en motors enzv rijd door mekaar heen.. Het was ondertussen ongeveer 11 uur savonds en het was dus al donker. We konden toch nog heel wat zien onderweg, heel veel mensen, vuurtjes, muziek en “winkeltjes”! Aangekomen op bestemming (ICU Geusthouse), alles weer uitgepakt en klaargelegd en nog even wat gedronken. Toch nog kunnen slapen al was het benauwd (savonds is het zelfs nog 25 graden..)

2e dag (zondag)
We mochten eigenlijk deze morgen uitslapen maar dat is het voor de meeste niet geworden. Dus rond een uur of 8/9 al lekker een koude douche genomen! Normaal gesproken hou ik hier echt niet van, maar nu is het echt lekker!! Hele ochtend hebben we gewacht en toen smiddags werden we toch eindelijk opgehaald door een stel oegandeze jongens op hun bora bora’s (brommertjes). Hiermee doen ze ook veel taxi rijden. We gingen even toeren door de stad Kampala (waar we nu verblijven). Wat is het apart om te zien hoe het hier er aan toe gaat. Lijkt net alsof je in een film zit. Kunt het eigenlijk niet beschrijven, je moet het gewoon meemaken! Smiddags anderhalf uur gewacht op ons eten bij een eetcafe, toen we het eindelijk kregen! Daarna nog even rondgekeken en zijn toen terug gereden naar het ICU Guesthouse. Nog even voetbal gekeken bij een school hier tegenover. En nu weer lekker buiten op het terras chille en vanavond een rustig avondje!

• 18 Februari 2013 - 16:17

Willemien:

Heee Jessie
    Wat een ervaring zeg,en wat een andere wereld.
    Kan me voorstellen dat je dit echt moet meemaken,om een idee te krijgen
    hoe het er aan toe gaat veel plezier,liefs papa en mama.xxxx