Opweg naar Kibinge - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu Opweg naar Kibinge - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Jessie Vonk - WaarBenJij.nu

Opweg naar Kibinge

Blijf op de hoogte en volg Jessie

19 Februari 2013 | Oeganda, Masaka

Om 10:00 uur zijn we aangereden naar Masaka, dit was ongeveer 4 uur rijden. We hebben na ongeveer 1,5 uur een tussenstop gehad bij de evenaar! Na een halfuurtje bij de souvenirs winkeltjes te hebben gekeken en natuurlijk een foto gemaakt op de evenaar zijn we weer verder gereden. We hadden gelukkig ruimte in de bus want alle bagage werd apart gebracht naar onze volgende adres! Na een lange busreis waren we toch eindelijk in Masaka terecht gekomen, we zijn eerst nog doorgereden naar Kibinge, dit is de plaats waar we onze projecten gaan uitvoeren. We gingen eerst naar de teacher school om alvast kennis te maken, hier zaten jongens en meiden van ongeveer 18 tot 20. We kregen een hele voordrage van een bepaald groepje. Dansen op z’n Afrikaans natuurlijk, is heel leuk om te zien, die kunnen zo goed dansen, en dan met de djembés erbij! Na ongeveer een uur zijn we verder gereden naar de basisschool, hier ga ik mijn project uitvoeren. De ontvangst werd als maar groter! Alle kinderen stonden ons op te wachten, met de vlaggen van Nederland en Uganda. We moesten de dansgroep achterna lopen en werden zo naar binnen begeleid. Heel apart hoe dat allemaal gaat, allemaal ook zo muzikaal! Binnen werd er weer een speech gehouden en werd er weer volop gedanst en muziek gemaakt! Savonds zijn we op onze nieuwe adres aangekomen en hebben we onze kamer ingericht en lekker gegeten! We kregen ook van te voren lekker pompoensoep! Verder hebben we nog met zijn alle een bespreking gehad over wie wat wou gaan doen in de tijd dat we het project moeten uitvoeren, we hebben natuurlijk maar 3 dagen om iets uit te kunnen voeren dus dit moet dan wel goed gebeuren. Er zijn leuke ideeën bedacht, ik ga uiteindelijk toch aan de slag met nieuwe speeltoestellen bouwen, want die er nu staan zijn helemaal kapot en ingezakt.

• 24 Maart 2016 - 12:37

S:

geef mij 5 min om te praten,
    ik heb heel de nacht niet geslapen omdat ik je weer zag.

5 min, terwijl je weer op je bus wacht of wat dan ook. ik ben daar waar je me vraagt te zijn